Liczba pustostanów na rynku nieruchomości rośnie. Niestety, nawet już zagospodarowane pod kątem biurowym przestrzenie nie są w pełni wykorzystywane. Generuje to niepotrzebne koszty i wpływa niekorzystnie na ich wartość. Jak uniknąć wakatów w budynkach? Dlaczego jakość premium w ofertach biurowych można uzyskać tylko dzięki konkretnym usługom? O koncepcji franczyzy dla firm opowiada Hubert Abt, CEO New Work.
Współpraca na polu gospodarki i cyfryzacji ma ogromny wpływ na rynek nieruchomości. Dzieje się tak dlatego, że klienci nie chcą lub nie mogą czekać kilku miesięcy na przygotowanie przestrzeni biurowej. Do tego dochodzi kwestia marnotrawienia wydatków inwestycyjnych oraz wiązanie się z danym miejscem na dłużej niż to potrzebne. Ponadto firmy coraz częściej decydują się na hybrydowy model pracy, dużą część poświęcając home office, mimo że taka forma jest bardzo wymagającym i nie zawsze najdoskonalszym rozwiązaniem z punktu widzenia zarządzania i HR. Zmieniły się także wymagania pracowników co do miejsca pracy – musi by dostępne i możliwie blisko domu. To wszystko zwiększa zapotrzebowanie na elastyczne miejsce pracy. Pozwalają na korzystanie z nich tylko wtedy, gdy tego potrzebujemy.
- Takie trendy sprawiają, że potrzeba jeszcze większej niż dotychczas elastyczności w powierzchniach biurowych w nieokreślonym wymiarze godzin - powiedział podczas webinarium Hubert Abt, założyciel i CEO New Work Offices i workcloud24.
Franczyza – nie jest prosta, ale jest bezpieczna
Uruchomienie elastycznego biura nie należy do rzeczy łatwych. Na swoim profilu na LinkedIn Hubert Abt zamieścił cykl postów ze wskazówkami na temat elastycznej działalności biurowej, w której szczegółowo opisuje każdy etap. Nie chodzi tu tylko o dogłębną analizę przedsiębiorstwa i badania rynkowe, ale też o takie kwestie jak na przykład przeszkolenie zespołu, kwestie dojazdu czy funkcjonalne rozwiązania cyfrowe.
New Work, , opracował specjalny podręcznik.
Po co ryzykować popełnianie błędów, skoro można skorzystać ze sprawdzonej wiedzy ekspertów New Work? Swoje doświadczenie i wiedzę opierają o 10 lat doświadczenia i ponad 25 lokalizacji biurowych o łącznej powierzchni 50 000 m2 w 5 krajach. Zapewniają oni nie tylko bezpieczny, komfortowy start biznesu, ale także pomocną obsługę, dzięki czemu pomagają franczyzobiorcom na uniknięcie stresu i błędów, zwłaszcza na samym początku prowadzenia działalności. A to właśnie wtedy kluczowe jest świadczenie usług na najwyższym poziomie.
Lokalizacja i design
Lokalizacja i funkcjonalny, pełen stylu projekt mają znaczenie, ale to, co naprawdę czyni różnicę, to pierwsze wrażenie. Jak powszechnie wiadomo, nigdy nie ma drugiej szansy na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia. I mówimy tu nie tylko o designie, ale także odpowiadających na potrzeby klientów usługach. Nawet jeśli lokalizacja biura jest doskonała, a jego projekt wybitny, nowi klienci nie zostaną przyciągnięci, dopóki świadczone usługi nie będą zharmonizowane z ich potrzebami.
Czym jest clustering? Kluczem do sukcesu!
Rynek oferuje wszystko, począwszy od niskobudżetowych przestrzeni coworkingowych ze zwykłymi biurkami, a skończywszy na dobrze wyposażonych i nowoczesnych przestrzeniach biurowych z najwyższej klasy technologią. Obie kategorie mogą funkcjonować bezpośrednio obok siebie, jednakże usługi muszą być dostosowane i skierowane do właściwej grupy docelowej. Bez ustalenia, kto powinien być klientem docelowym, każde próba rozpoczęcia działalności obarczona jest ryzykiem.
Marża jest niska, ale zyski pochodzą z usług
Dodatkowe zyski, obok tych ze standardowych opłat najmu, mogą być uzyskane tylko dzięki doskonałym usługom.
- Wszyscy kojarzymy restauracje, w których trudno znaleźć wolny stolik. Znamy też te, które mimo świetnej lokalizacji i popularnej okolicy świecą pustkami. Wszystko zależy tak naprawdę od specjalnie dopasowanej oferty i percepcji klienta. Dziś około 40 proc. przychodów pochodzi z usług, a niebawem będzie to nawet około 60 proc. Najlepszym rozwiązaniem jest więc dobre przygotowanie, przeszkolenie zespołu i przygotowanie wachlarza oferty dodatkowej – dodaje Abt.
Idealne biuro w zaledwie kilku krokach
Po zaprojektowaniu przestrzeni i przygotowaniu biznesplanu potrzebny jest dostęp do platformy marketingowej i sprzedażowej, a także zatrudnienie i przeszkolenie personelu. Należy wdrożyć systemy informatyczne i sprzęt techniczny oraz zakupić lub wydzierżawić meble, wyposażenie i inny sprzęt. Przestrzeń musi być certyfikowana pod kątem dostępu dla osób niepełnosprawnych i obsługi w kontekście zgodności z ESG. Brzmi skomplikowanie? Owszem! Czy rzeczywiście jest skomplikowane? Nie, pod warunkiem, że masz partnera, który robił to już wiele razy, jak na przykład New Work.
Krótko mówiąc, przekształcenie zwykłej przestrzeni w biuro elastyczne, czy to w biurowcu, czy w specjalnej części w centrum handlowym to w dzisiejszych czasach świetny pomysł. Obecnie jest to najszybciej rozwijający się segment w branży nieruchomości, którego tempo wzrostu przekracza 50 proc. rocznie. Każdy wynajmujący powinien się nad tym zastanawiać i sprawdzić, gdzie i jak można taką działalność rozpocząć. Przedsiębiorcy, którzy chcą założyć tego typu biznes, powinni dysponować odpowiednim miejscem i kapitałem, a najlepszym na to sposobem jest współpraca franczyzowa.
Link do strony artykułu: https://adserver.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/jak-wniesc-wiecej-do-biznesu